Eerste indrukken. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maud en Vitzli - WaarBenJij.nu Eerste indrukken. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maud en Vitzli - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken.

Blijf op de hoogte en volg Maud en Vitzli

11 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola Amigos!

We dachten dat het maar eens tijd werd voor de eerste blog.
Na een behoorlijk emotioneel afscheid zijn Maud en Vitzli zonder er over na te denken in het vliegtuig gestapt.
Nog zonder enig besef hebben we de eerste tien uur in het vliegtuig gezten.
Na een lange en vermoeiende reis kwamen we aan in Houston waar we nog zeven uur moesten wachten. Zonder enig idee te hebben hoe we die uren gingen volmaken zijn we maar eerst gaan uitzoeken of we een sigaret konden roken, gelukkig kon dit. Na een sigaretje zijn we maar door het vlieveld gaan lopen om te tijd een beetje te doden. Na 5 uur kende iedereen van de security ons aangezien we al drie keer heen en weer moesten zodat we nog een sigaretje konden roken. Gelukkig waren ze erg aardig en hebben we ook erg met ze gelachen. De tijd tikte door en langzamerhand werden we steeds vermoeider en steeds meliger todat we bijna het vliegtuig in moesten. Voor ons gevoel was het vier uur in de nacht en nu waren we het ook helemaal zat. Eindelijk waren we in het vliegtuig en vielen we gelijk in slaap. Helaas werd onze slaap grof verstoord met de mededeling dat we het vliegtuig uit moesten omdat we niet konden opstijgen. Na nog een uur wachten konden we niet meer met elkaar praten zo chaerijnig waren we. Uiteindelijk hebben we drie uur vetraging opgelopen. Achteraf kunnen we daar wel om lachen.
Na nog eens 10 uur vliegen kwamen we aan in het snik hete Buenos Aires.
We vonden de bus maatschappij en vertokken richting centrum.
We werden ergerns gedropt bij een bushalte en we hadden geen idee welke kant we opmoesten. Na de weg gevraagd te hebben konden we op weg en gelukkig is Maud erg goed in kaart lezen dus Vitz hield verstandig haar mond terwijl Maud ons naar het Hostel leide.
Ondertussen werd er van alle kanten naar ons gefloten( haha Ky alles wat je zei was waar:P)
Goed ik zou niet in alle detaills treden want ik merk dat het nu al wel een erg lang bericht word.
Ons Hostel is heel fijn en erg aardige mensen allemaal.
Nog seeds hadden we de eerste dag door Buenos Aires niet het besef dat we weg waren. Buenos Aires heeft nog een beetje een westerlijk uiterlijk en het doet ons veel denken aan Italie en Spanje. Het is wel een prachtie stad en we zijn blij om hier te zijn. We hebben wat rond gelopen en Vitz at weer een Enpanada wat haar heel blij maake. Iin de avond hebben we een groep er vriendelijk jongens ontmoet die ons ook allerlei tips hebben geven.
Zij zeiden dat we naar Palermo moesten wat we vandaag ook hebben gedaan.
Voor het eerst stapte we de bus in en we snapte er helemaal niks van. Iedereen begon tegen ons door alkaar te praten wat het eigelijk alleen maar erger maakte. Uiteindelijk heeft een vriendelijke vrouw voor ons betaald waar we erg blij mee waren.
In Palermo moesten we nog even goed zoeken om op de goede plek te komen maar het drie keer heen en weer lopen door een staat was het meer dan waard. We kwamen bij een hele sfeervolle plein aan en hebben daar een drankje gedronken. Nog steeds hadden we een vakantie gevoel en wisten we niet zo goed wat we met onzelf aan moesten.
Even later ontmoeten we twee Nederlandse mannen, de een had een Argentijnse vriendin en die heeft ons onzettend goed geholpen en ons allerlei dingen uitelegd, ( vooral hoe het met de bussen werkt).
Wij zijn toen een Sube ( een kaart voor de metro en bus) gaan halen en zijn toen me de metro terug naar ons hostel gegaan.
We hebben een hele leuke dag gehad en hebben veel gelachen.
Morgen zijn we van plan om naar Boca te gaan waar we al veel verhalen over hebben geoord.
Verder zijn we van plan om zondag te vetrekken uit Buenos Aires.
Waarscijnlijk gaan we dan richting Bariloche maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.

Beiden hebben we een goed gevoel over deze reis en kijken we uit naar wat ons nog te wachten staat. Dit is natuulijk nog maar het begin.

We hopen dat het allemaal goed gaat in Nederland, we denken nog veel aan jullie en dat blijven we doen! Ieder van jullie reist me ons mee!

Un Beso Grande!

Maud en Vitzli

• 11 Januari 2014 - 03:01

Annelotte:

Yessss, yo soy la primera!!
    (Ik kom net thuis van een vriendinnetje en dacht even facebook checken).
    Wat goed dat jullie veilig en melig zijn aangekomen!

Ik wens jullie nog heel veel avonturen, melige buien, onhandige situaties en plezier op jullie reis!

Gran beso de regreso!

• 11 Januari 2014 - 09:56

Evie:

Ah leuk om te lezen!! Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Het klinkt fantastisch!
    Geniet ervan meiden! :)
    Dikke kus! Evie

• 11 Januari 2014 - 10:28

Anne:

Leuk leuk leuk! Klinkt fantastisch! Ben benieuwd wat jullie volgende stop is. Lekker lachen en genieten! Kus anne

• 11 Januari 2014 - 12:17

Deimion:

Bariloche... das weer een lekker lange reis :)
    Veel plezier in La Boca, super mooie buurt, en prachtig stadion La Bonbonera!
    Have fun!

• 11 Januari 2014 - 15:32

Tonny:

Ongetwijfeld krijgen 2 van die leuke blonde meiden de nodige aandacht en hulp.
    Geniet van alles en kus Oma Tonny

• 11 Januari 2014 - 23:47

Kyriel:

Fiet fiuuw!!! Chicas lindas! Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen :) (uiteindelijk dan...). Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik daar ook zo lang moest wachten in Amerika. Maar het is het allemaal uiteindelijk waard hè! En jullie hebben het overleefd. Geweldig om alles te lezen, zo herkenbaar! La boca is idd heel leuk, veel plezier daar! Geniet ervan en veel kusjes

• 12 Januari 2014 - 12:38

Kisana:

Leeeeuk! Super leuk om mee te kunnen genieten van jullie ervaringen :) lief van die mevrouw die jullie geholpen heeft! En ik ben jaloers op de empanadas hahah geniet er maar lekker van! Mijn weekend Parijs was ook geweldig! Besos